Niektóre marki samochodów kojarzą się jednoznacznie z ich przeznaczeniem. Audi to jedna z największych marek motoryzacyjnych
w Niemczech aspirująca do miana „Premium”. Jej samochody kojarzą się w dużej mierze z luksusowymi limuzynami oraz autami sportowymi. Popularność samochodów Audi rośnie wśród polskich użytkowników i nie ma się co temu trendowi dziwić. Dobre osiągi, wysoka jakość wykonania oraz silne oparcie w tradycji daje samochodom używanym Audi przewagę nad konkurencją.
Twórcą marki był Niemiec, August Horch, który w 1899 roku założył w Kolonii przedsiębiorstwo motoryzacyjne. Drugim udziałowcem był późniejszy twórca innego wielkiego koncernu niemieckiego – Carl Benz. Firma produkowała samochody luksusowe, jednakże ambicje Horch’a sięgały dalej. Marzyła mu się linia sportowych pojazdów. Na to zgodzić się nie chcieli pozostali udziałowcy,
co ostatecznie doprowadziło do odejścia Horch’a z firmy. Ze względu na prawne zastrzeżenie nazwy Horch niemożliwe było założenie nowego przedsiębiorstwa pod tą marką. Aby obejść to ograniczenie, nowa marka samochodów założona została pod nazwą Audi Automobilwerke GmbH, przy czym słowo „Audi” to tłumaczenie nazwiska Horch na łacinę. Stało się to pod koniec pierwszej dekady dwudziestego wieku i od tego momentu możemy liczyć historię tego niemieckiego koncernu. Od początku głównymi produktami marki były samochody sportowe. Auta Audi święciły triumfy w wielu wyścigach samochodowych w Europie. Ciekawostką jest również, że Audi Typ K był pierwszym seryjnie produkowanym samochodem z kierownicą umieszczoną po lewej stronie, a nie tak jak dotychczas –
po prawej. Było to w roku 1921. Produkcja samochodów na dużą skalę rozpoczyna się jednak dopiero w 1928 roku, kiedy pakiet większościowy w spółce przejmuje inny niemiecki producent – DKW. W wyniku światowego kryzysu doszło do połączenia kilku producentów niemieckich (w tym DKW) w Auto Union. Pojawia się wtedy charakterystyczne logo składające się z czterech połączonych ze sobą pierścieni (jako symbol czterech głównych udziałowców). W odpowiedzi na kryzys i zmianę w strategii Auto Union (produkowanie na masową skalę tańszych, bardziej popularnych samochodów) marka Audi przestaje wypuszczać nowe modele.
W późniejszym okresie głównym zleceniodawcą staje się wojsko. Wtedy też pojawiają się w fabrykach Auto Union pracownicy przymusowi. Odrodzenie marki następuje po zakończeniu wojny, choć już nie w tym samym miejscu. Pierwotne zakłady spółki znajdowały się w radzieckiej strefie okupacyjnej, a ich wyposażenie zostało skonfiskowane w ramach reparacji wojennych. W zakładach tych produkowano od teraz między innymi Trabanty. Byli pracownicy założyli jednak w Zachodnich Niemczech nową fabrykę, która początkowo produkowała jeszcze przedwojenne modele marki DKW. Nowa spółka została najpierw wykupiona przez Daimler-Benz,
a następnie sprzedana Volkswagenowi. Samochody pod marką Audi z logiem czterech pierścieni zaczęły pojawiać się od końcówki lat sześćdziesiątych.
Po odrodzeniu marki nowe modele zaczęto oznaczać zgodnie z ilością koni mechanicznych pod maską. Tak było na przykład
w przypadku bardzo popularnego modelu Audi 100, który przyczynił się do renesansu marki. Pojawienie się modelu quattro również było swego rodzaju przełomem. Po raz pierwszy w samochodzie osobowym nieprzeznaczonym do jazdy terenowej zastosowano napęd na cztery koła. Takie rozwiązanie przyniosło wiele zwycięstw w rajdach terenowych, co również utrwaliło „sportową” rozpoznawalność marki. Audi było również prekursorem w umieszczaniu w swoich autach silników wysokoprężnych z turbodoładowaniem oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Hasłem Audi jest „przewaga dzięki technice”. Te trzy słowa doskonale oddają ducha marki oraz jej obecną pozycję na rynku. Jako samochody o dopieszczonej konstrukcji oraz trwałych podzespołach doskonale sprawdzają się jako auta używane. Audi to także doskonałe osiągi, dzięki czemu jazda autami tej marki to prawdziwa przyjemność. Samochody używane Audi dostępne są w salonach PAPIS. Oferowane samochody posiadają sprawdzoną historię serwisowania i gwarantują przyjemność z jazdy.