Co lepsze – pasek czy łańcuch rozrządu? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety.

Paski rozrządu mogą stosunkowo szybko pęknąć, np. przy nieprawidłowym działaniu towarzyszącym im podzespołów. Z kolei łańcuchy wykazują skłonność do rozciągania się (szczególnie te, wykonane ze słabej jakości stali) i deformacji listew ślizgowych. Awaria tego typu, może łatwo prowadzić do poważniejszego uszkodzenia silnika, generującego wysokie koszty naprawy a nawet konieczność całkowitej wymiany.

O ile łańcuch wykazuje się większą odpornością na uszkodzenia, o tyle pasek jest lżejszy, działa znacznie ciszej i nie wymaga smarowania. Właściwości paska mogą zostać także wykorzystane do napędu alternatora czy sprężarki klimatyzacji. Jednakże warto regularnie sprawdzać jego stan, by uniknąć kosztownych napraw, związanych z uszkodzeniami, jakie może spowodować jego pęknięcie. I jedno i drugie rozwiązanie ma swoich zwolenników, których trudno przekonać do zmiany zdania.