Zastanawiasz się co będzie lepszym rozwiązaniem – wożenie koła zapasowego, dojazdowego czy zestawu naprawczego? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, każdą z sytuacji należy rozpatrywać indywidualnie.
Osoby montujące zbiornik instalacji LPG w miejscu koła zapasowego wybierają raczej zestaw naprawczy, by uniknąć ograniczenia miejsca w bagażniku. To rozwiązanie, które sprawdza się szczególnie w miejskim ruchu – ponieważ pozwala na szybką reakcję ale jest to zabieg krótkotrwały (maksymalnie na kilkadziesiąt kilometrów – praktycznie na dojazd do wulkanizatora). W przypadku awarii na autostradzie czy trasie, nie sprawdzi się kompletnie.
Koło zapasowe jest ciężkie i zajmuje dużo miejsca a z jego wymianą nie każdy sobie poradzi. Koło dojazdowe jest lżejsze ale nie powinno być używane przy dużych prędkościach (max. 80 km/h) i długich dystansach, ponieważ może uszkodzić cały mechanizm trakcyjny. Wybór podyktuj posiadaną przestrzenią i charakterem jazdy (bliskością serwisów wulkanizacyjnych).