Utrzymujące się nadal, spore dysproporcje w cenach poszczególnych paliw na stacjach benzynowych, zachęcają kierowców do montażu instalacji gazowych. Czy tego typu rozwiązanie jest dobrym wyjściem?
Opłacalność przedsięwzięcia będzie odczuwalna wtedy, gdy postawisz na dobrej jakości instalację LPG oraz w przypadku, gdy przewidujesz duże przebiegi w skali miesiąca. W przeciwnym wypadku, inwestowanie w tego typu system nie będzie miał najmniejszego sensu. Dlaczego? Pomimo, iż instalacja sekwencyjna z bezpośrednim wtryskiem jest droższą opcją, to jej funkcjonalność, niezawodność oraz nowoczesność przekonują coraz szersze grono użytkowników.
Tańsze odpowiedniki mogą źle współpracować z silnikiem samochodu i np. nie pozwalać mu na osiąganie pełnej mocy. Z drugiej strony, wydatek tego rodzaju warto ponieść wyłącznie wtedy, gdy przebiegi miesięczne auta będzie odpowiednio duży, by zwrot poniesionej inwestycji „zwrócił się” w kosztach tankowania. Biorąc pod uwagę uśrednioną cenę benzyny i gazu bilans powinien zamknąć się już po ok. 20 000 km.