Zawieszenie w samochodzie zależy od rodzaju auta, o jakim mówimy. Jeśli chodzi o zawieszenie zależne, to jest ono stosowane najczęściej w pojazdach ciężarowych oraz terenowych. Ma to swoje jasne uzasadnienie, ponieważ ten rodzaj zawieszenia wymaga montażu silnika na znacznie większej wysokości, niż montuje się go w standardowych pojazdach osobowych.
Zajmuje także część przestrzeni, w której normalnie znajduje się bagażnik. W klasycznych autach osobowych wykorzystuje się zawieszenie niezależne, które swoją nazwę wzięło od tego, że w tym przypadku każde z kół porusza się niezależnie od drugiego dzięki indywidualnemu montażowi do nadwozia. Trwałość zawieszenia zależy w dużej mierze od umiejętności i sumienności naszego mechanika. Dlaczego? Ano dlatego, że tylko dwufazowe dokręcanie wahaczy pozwala na osiągnięcie optymalnych wyników.
Po pierwsze wahacze powinny być dokręcone na podnośniku a na zakończenie także ręcznie odpowiednim kluczem dynamometrycznym. Niestety część mechaników idzie na skróty i dokręca wahacze tylko na podnośniku, co znacznie skraca żywotność zawieszenia w aucie.