Jak większość marek samochodów, również Citroen rozpoczynał swoją działalność od produkcji niezwiązanej z przemysłem motoryzacyjnym. Przynależność do grupy PSA (wraz z Peugeotem oraz Oplem) sprawia, że jest to jeden z największych producentów aut na świecie. Jest to jednocześnie marka stawiająca na innowacyjność i wysoką jakość przy atrakcyjnych cenach. Dzięki temu samochody używane Citroen cieszą się niesłabnącą popularnością.
Twórcą marki samochodowej Citroen był André Gustave Citroën. Pochodził on zamożnej rodziny żydowskiej zajmującej się handlem kamieniami szlachetnymi. Na skutek zawirowań na rynku rodzina nagle zubożała, jednakże dzięki świetnym wynikom w nauce Citroen rozpoczął studia na prestiżowej politechnice. Po ukończeniu uczelni zaciągnął się do wojsk inżynieryjnych armii francuskiej. Podczas służby znalazł się w Łodzi, gdzie zauważył wykorzystanie nietypowych kół zębatych o daszkowym zazębieniu. Taki układ sprawiał, że zużywały się one znacznie wolniej. Po powrocie do Francji opatentował taką konstrukcję kół zębatych i rozpoczął ich produkcję. Nietypowy w owych czasach układ zębatek stał się znakiem rozpoznawczym marki i pozostaje nim do dziś. Ogromny sukces w produkcji kół zębatych (między innymi dla tworzącego się przemysłu samochodowego) sprawił, że Citroen zaczął myśleć o własnej fabryce pojazdów. Bodźcem do tego była wizyta w zakładach Henry’ego Forda w Stanach Zjednoczonych. Szczególnie zapadła mu w pamięć linia montażowa, która pozwalała znacznie skrócić cały proces produkcyjny. W czasie pierwszej wojny światowej Citroen zaangażował się w produkcję amunicji i na tym polu, dzięki zastosowaniu taśmy montażowej, odniósł spektakularny sukces. Po zakończeniu działań wojennych zajął się projektowaniem samochodów. Pierwszy z nich – Typ A jako mały i ekonomiczny pojazd w przystępnej cenie odniósł spory sukces komercyjny. Lata dwudzieste dwudziestego wieku to zresztą dynamiczny rozwój firmy oraz wprowadzanie na rynek dużej ilości nowych modeli (np. Typ B, czy Typ C). Kryzys finansowy, który zdławił światową gospodarkę, nie pozostał jednak bez wpływu na zakłady Citroena. Na początku lat trzydziestych zakłady zostały przejęte przez Michelin. Po drugiej wojnie światowej zakłady Citroena dynamicznie się rozwijały. Niewątpliwym sukcesem (pomimo początkowych sceptycznych recenzji) okazał się Citroën 2CV. Model produkowany przez ponad czterdzieści lat zyskał miano kultowego. Kolejnym wielkim wygranym stał się Citroen DS, który pomimo swej wysokiej jak na owe czasy ceny przyniósł marce spore zyski. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy był nowatorski kształt pojazdu, hamulce tarczowe czy półautomatyczna skrzynia biegów, które zapewniały doskonały komfort jazdy. Kolejnymi wielkimi sukcesami okazały się również modele GX oraz CX. W połowie lat siedemdziesiątych, na skutek kryzysu ekonomicznego przedsiębiorstwo znów niemal zbankrutowało. Aby temu zapobiec, postanowiono dokonać fuzji z innym francuskim potentatem branży – Peugeotem. Powstała w ten sposób grupa PSA stawia na wymianę technologiczną i stosowanie wspólnych podzespołów. Od tamtej pory marka dynamicznie się rozwijała, wprowadzając na rynek takie modele, jak kompaktowy AX oraz jego przeciwieństwo – Citroen XM. W dwudziestym wieku do portfolio spółki dołączyły między innymi takie modele jak Xsara, C5, czy C8, które znajdują się w ofercie marki również współcześnie.
Samochody używane Citroen są świetnym wyborem ze względu na swój nietuzinkowy design oraz bogate wyposażenie. Nie bez znaczenia pozostaje również to, że auta używane Citroen charakteryzują się świetną ergonomią i zapewniają przyjemność z jazdy. Zapraszamy do zapoznania się z modelami marki Citroen w salonach PAPIS w Pozaniu i okolicach.