Jest to jedna z najbardziej rozpoznawanych marek na rynku. Charakterystyczne biało-niebieskie logo rozpoznają już nawet małe dzieci. Popularność tej marki wynika w dużej mierze ze sportowego charakteru produkowanych przez nią pojazdów. Samochody BMW posiadają więc istotny udział w rynku. Dotyczy to oczywiście również samochodów używanych BMW. Jakie cechy wyróżniają auta tej marki oraz dlaczego warto w nie inwestować? Są to pytania tylko z pozoru błahe i łatwe. Przyjrzyjmy się podwalinom sukcesu samochodów BMW.
Początki marki to pierwsze lata dwudziestego wieku. Dwóch niezależnych konstruktorów lotniczych, Gustav Otto i Karl Rapp założyli w Monachium przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją silników lotniczych. W czasie popytu na maszyny latające, jakim był okres pierwszej wojny światowej, obie marki działały osobno. Na początku lat dwudziestych zostały jednak połączone we wspólne przedsiębiorstwo pod nazwą BMW GmbH. Nazwa to skrót od Bayerishe Motoren Werke, co podkreśla związek z górskim landem. Dlatego też jego logo ma kształt szachownicy w tradycyjnych bawarskich barwach – białym i niebieskim. Niektóre teorie mówią o nawet o szkicu śmigła, które byłoby nawiązaniem do lotniczej historii spółki. Z zapaści spowodowanej zmniejszeniem popytu na wojskowe silniki lotnicze firma wychodziła powoli, produkując między innymi motocykle (choćby R 32) a później również pierwsze samochody. Początkowe prototypy nie spełniały pokładanych w nich nadziei, więc postawiono na produkcję licencyjną. Dopiero na początku lat trzydziestych powstał pierwszy pojazd zaprojektowany oryginalnie przez konstruktorów BMW. Później nowe projekty pojawiały się już regularnie. Z przedwojennych konstrukcji warto wspomnieć o modelu BMW 328, który z sukcesami brał udział w rajdach samochodowych. Okres drugiej wojny światowej to czas powrotu do produkcji na potrzeby armii, co całkowicie zastopowało tworzenie nowych pojazdów cywilnych. Głównym produktem w fabrykach BMW były silniki lotnicze. Po wojnie zakłady marki zostały zdemontowane lub przestawione na inną produkcję. Dodatkowo znalazły się po różnych stronach żelaznej kurtyny. Sprawiło to, że na pierwszy model samochodu BMW po drugiej wojnie światowej trzeba było czekać do początku lat pięćdziesiątych. Pojawiły się wtedy zarówno auta luksusowe, jak i produkowane na licencji samochody małolitrażowe. W latach sześćdziesiątych nastąpił prawdziwy boom, jeśli chodzi o auta marki BMW i od tamtej pory popularność modeli tego producenta ciągle wzrasta.
Obecnie BMW to jeden z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie. Produkowane przez niego samochody należą głównie do prestiżowego segmentu premium. Są to zarówno eleganckie limuzyny, sportowe SUV-y (oznaczane literą „X”), jak i auta miejskie oraz sportowe. BMW ma w swojej ofercie także wysokiej klasy motocykle. Marka ta jest świetnym przykładem, że można połączyć sportowe zacięcie z dbałością o środowisko. Obecnie w fabrykach BMW produkowane są nie tylko klasyczne auta z silnikami spalinowymi, ale także elektryczne i hybrydowe, które oznaczane są literą „i”.
Dzięki dużej popularności samochodów BMW zarówno w Polsce, jak i na świecie, sporo pojazdów tego producenta dostępnych jest na rynku wtórnym. Auta używane BMW charakteryzują się doskonałymi osiągami, co przekłada się na płynną i przyjemną jazdę. Typowe dla tej marki jest również staranne wykonanie i przykładanie wagi do szczegółów. Samochody używane BMW znajdujące się w ofercie salonów PAPIS Poznań przechodzą rygorystyczne testy jakości i mają sprawdzoną historię serwisową.